marți, iulie 3

Perdele si draperii

Trebuie sa recunoastem ca momentul de cel mai mare impact in decorarea unei camere este acela cand asezam perdelele si draperiile. Imbraca toata camera, dau un aer de intimitate spatiului, de caldura, de camin. Cel putin in cazul meu asa s-a intamplat, motiv pentru care am petrecut destul de mult timp in fata ferestrelor mele golase incercand sa ma decid pe ce varianta si model sa merg.

In continuare sunt o sustinatoare infocata a decorului complet diferit pentru fiecare camera. Nu degeaba sunt camere diferite, ar trebui sa le tratam ca pe orase diferite ale aceleiasi tari :). Oarecum aceeasi linie, dar cu particularitati mult diferite. Prin urmare, perdelele au luat alta forma pentru fiecare camera.

O varianta care mi-a placut foarte mult este draperia cu doua fete.


Un mecanism foarte simplu ne ajuta sa dezvaluim si cealalta fata/culoare a draperiei atunci cand vrem sa dam o tenta mai vesela si jucausa camerei. Daca vrem sa ne intoarcem la o singura culoare, sa trecem la un aer mai sobru si elegant, intoarcem inapoi draperia in pozitia ei normala si cam atat am avut de modificat, rezultatul este gata! :)

Cat de departe vrem sa ducem asortarea, tine doar de noi. Mobilierul camerei poate fi ales in culoarea draperiei, asa cum ni se arata ea cu prima fata, si sa avem funde/esarfe in culoarea celei de a doua fete a draperiei, care pot fi aruncate cu gust si rapid prin camera cand vrem sa expunem si cealalta fata.

Daca tot suntem in dormitor, haideti sa mai vedem o varianta de asezare a perdelelor. Pe langa perdeaua asezata la fereastra, putem sa mai asezam inca o perdea, identica cu prima, de cealalta parte a patului. In acest fel, se creaza un aer de intimitate si se separa camera in doua spatii diferite.



Daca tot ne-am apropiat de ideea baldachinului - pana la urma si el tot o panza :) -  vreau sa va arat o idee care mi-a placut foarte tare: accesorii prinse de materialul baldachinului.



Dar, sa revenim la perdelele noastre :). Pentru geamurile mari, care acopera cu totul mai multi pereti, imi plac foarte mult draperiile si perdelele lungi si bogate, care, atunci cand sunt stranse, dau senzatia unei rochii de bal :).



Poate nu ne dorim mereu sa asortam draperiile cu restul tesaturilor din camera, dar e tare placut atunci cand avem si posibilitatea aceasta. O pernuta, o esarfa, un tablou micut, o vaza, pe scurt: un accesoriu la care putem sa renuntam daca nu ne mai place, dar pe care il putem aduce cu usurinta in camera daca dorim sa obtinem acest efect.



 
Am tot vorbit pana acum despre perdelele lungi si nu as vrea sa le excludem pe cele scurte, mai ales ca imi plac foarte tare. Daca aveti o comoda asezata sub fereastra care are fix lungimea acestuia, o perdea scurta cu draperii la fel arata ca intr-o casuta cu povesti!


La fel de interesant daca alternati o perdea scurta/storuri cu draperii lungi :)
  


O idee care m-a surprins si mi-a placut foarte foarte mult este cea din imaginea urmatoare. Cu totii suntem obisnuiti cu perdelele asezate la ferestre in interiorul camerei. Ce ati spune daca le-am aseza si la interior dar si la exterior? Mi se pare un decor ideal pentru o casa de vacanta :).....


Va doresc sa gasiti cele mai frumoase decoruri pentru cele mai frumoase casute!

Cu drag,
Home Design Boutique

Niciun comentariu: