sâmbătă, ianuarie 28

Covoare

Desi imi place foarte tare cum arata parchetul gol golut, lustruit si scartaind a lemn, simt nevoia unui covor: mititel daca si camera este de asa natura sau chiar unul mai mare daca spatiul permite. Nu inteleg covoarele care acopera cu totul podeaua unei camere si probabil un parchet / gresie alese cu multa grija, asa cum nu imi place foarte mult nici varianta unei podele complet goale, care sa nu se bucure deloc de un mic accesoriu. Mai ales cand avem atatea variante din care sa alegem :)

Si de data aceasta va voi arata cateva variante mai putin intalnite, dar si modele pe care le putem achizitiona cu usurinta din magazinele de profil. 

Ca orice posesor de covor, am capatat obisnuinta de a fii atenta ca acesta sa fie mereu perfect intins. Tocmai de aceea mi-a placut atat de mult modelul urmator: covorul cu denivelari gata facute din fabrica :) Ia, luati de intindeti-l pe asta daca puteti! Va va da o stare de relaxare si cu siguranta nu veti mai sari in picioare sa il neteziti de cateva ori pe zi :)


Daca tot ne-am apucat, va mai propun sa scapam de o grija: urmele lasate de incaltaminte pe covor. Chiar daca nu sunteti niste impatimiti ai stilului farmacie, unde totul sta perfect asezat la locul sau, tot va va deranja un pic sa vedeti covorul ciufulit de cativa pasi. Prin urmare, va propun: covorul gata calcat!


Un tip de covor, care mi se pare ca se potriveste foarte bine pe parchet, dar care, din pacate, este destul de greu de mentinut in perfecta curatenie din cauza multiplelor decupaje, este cel de mai jos. Sa ne imaginam cum se umple el de praf dupa doar ...hmm, sa zicem 2 zile? sau mai bine zic sa nu ne mai gandim!




Pentru ca totusi sunt cam multe decupaje, mai jos avem o varianta putin mai linistita, care combina covorasul clasic, plin, cu cel cu gaurele.


Imi plac foarte mult covoarele care imprumuta din textura altor elemente. Spre exemplu, covorul crosetat care ne duce cu gandul la mileurile din casa bunicilor.









Cu siguranta este foarte confortabil si, pana la urma, de ce nu, relativ usor de realizat de noi insine daca avem indemanare in a-l confectiona...si putina rabdare...si timp...si...sa ne oprim aici! :)





In aceeasi linie, dar de data asta imitand parchetul sau lemnul mai exact, este si modelul de mai jos. Este cu atat mai interesant daca reusim sa facem un contrast cu materialul si culoarea podelei. Se potriveste foarte bine pentru o casa de vacanta, dar si pentru un living, o camera de relaxare.













Pentru ca am stat destul in zona covoarelor dreptunghiulare sau rotunde, asa cum sunt marea majoritate, mi-am propus sa va arat un model interesant care nu respecta formele de mai sus. Nu prea face el contrast cu parchetul, dar daca alegem o mobila in aceeasi culoare, cu o pata de culoare neasteptata pozitionata sub forma unor rafturi sau a unui fotoliu neobisnuit, efectul este pe masura.



Tot pe linia covoarelor cu forme putin mai neobisnuite este si urmatorul, ducand chiar mai departe nerespectarea liniilor drepte. Este nevoie de putina concentrare in asezarea mobilei in functie de acesta, dar cred ca merita :).











Se cauta foarte mult acum covoarele cu fir lung. Sa fie cat mai groase, cat mai moi si..cat mai greu de aspirat :) In acest sens, va supun atentiei covorul de mai jos.



Imi plac foarte tare suprapunerile de materiale, si, de ce nu, si de covoare. Mi se pare cu mult mai interesant sa suprapunem doua covoare, decat varianta normala de covor asezat direct pe parchet.


Culori diferite, dar complementare, si repetarea de elemente sau chiar a intregului model pe fiecare din cele doua covoare. Este cu atat mai usor de obtinut efectul cu cat, daca mergeti pe varianta in care alegeti pentru ambele bucati acelasi model, le veti putea achizitiona rapid din acelasi magazin. 










Daca vi se pare prea mult sa aveti doua covoare suprapuse si va e teama ca cineva s-ar putea impiedica, puteti sa alegeti un model care da senzatia de suprapunere fara sa implice efectiv doua covoare.Cel de mai jos il puteti gasi la RugVity. 


Mi-a ramas putin gandul la perspectiva in care ne putem impiedica de un covor. Recunosc, am aceasta problema cu cele doua covorase in forma de floare achizitionate de la Kika, pe care le am in living. Nu e zi sa nu le gasesc in alta parte a camerei pe motiv ca cineva le-a impins fara sa vrea mai incolo. 
Nu disperati, exista solutii! Daca avem covorul asezat direct pe parchet sau gresie, putem recurge la banda antiderapanta. Se fixeaza usor atat pe covor cat si pe podea si problema-i rezolvata :).


Daca avem insa covoare suprapuse cum va aratam mai devreme, atunci va propun patinele antiderapante pe care le atasati covorului de deasupra si pe care le gasiti la Decorix cu doar 20 lei/ 4 bucati.


Acum ca stiu ca nu aveti cum sa alunecati sau sa va impiedicati de vreun covor, pot sa va urez linistita cat mai muuulta inspiratie in alegerea acestora! O seara buna! :)



Niciun comentariu: