luni, ianuarie 9

Rafturi si carti...

Toti cei care ma cunosc stiu ca am o problema cu cartile. O problema in sensul ca imi plac si nu prea mai am pe unde sa le mai pun. Imi place mirosul de carte noua, cu coperti lucioase si pagini necitite inca, imi place sa le am asezate la indemana ...pe scurt fac parte din viata mea si merita un loc placut si confortabil si in casa in care locuiesc!

Ca sunt 10, ca sunt 100, cu totii le avem prin casele noastre. Trebuie doar sa ne decidem daca le abandonam sub forma unei stive neatragatoare sau facem ceva interesant cu ele. Asa ca, daca le-ati indesat intr-un raft banal, scoate-ti-le de acolo si haideti sa le transformam in atractia casei si din punct de vedere design, nu doar continut :)



Este alegerea noastra daca le instalam in rafturi special amenajate..dar invizibile, care opresc un pic privirea prietenilor si dau nastere la intrebarea cum de stau suspendate in aer, cu mult inainte de a intreba de un anumit titlu :). 

Aspectul este modern si cu atat mai interesant daca sub ele asezati un birou sau o masuta cu lampadar cat se poate de obisnuita.

Din fericire, sistemul este chiar usor de gasit si pleaca de la pretul de cca 60 ron.


O alta varianta care ma atrage foarte mult este integrarea raftului intr-un cu totul alt element de mobila.





Asocierea poate fi una naturala - pana la urma, unde altundeva poti citi cel mai bine o carte, daca nu intins pe propria canapea confortabila? 




...Da, stiu, probabil e mult mai bine pe plaja la mare, dar cum nu mi-am propus sa renovam litoralul, va invit sa revenim la interioare! :)






...sau puteti incerca o asociere mai putin naturala si intuitiva. Stiu, este destul de inovativa si nu va vedeti ca element integrat de decor al bibliotecii, dar cine stie, merita retinut! :)


Daca tot ma gandesc la utilizarea la maxim a spatiilor reduse, si incercand sa imi scot din minte intrebarea de ce citeste fata din imagine numai carti roz, va propun urmatoarea asociere de elemente, interesanta, dar mai usor de incadrat.



O varianta asemanatoare, gasim si pe plaiurile noastre romanesti, mai exact in magazinul Ikea.



Avantajul la raftul / ceasul acesta este ca se potriveste la fel de bine si intr-un hol, nu numai intr-un living. 

Fiind destul de ingust, ocupa destul de putin loc, iar efectul este chiar interesant. Din pacate, l-am gasit la un pret poate putin mai piperat decat m-as fi asteptat, dar ideea este cat se poate de draguta.





O alta varianta care mi se pare cat se poate de originala este sa lasam deoparte ideea asocierii cu alte  elemente de mobila, pastrand proportiile in favoarea celuilalt element si...sa il cotropim cu totul :)



Carti pe toate fatetele si chiar cu un mic loc de depozitare la ridicarea pernei si placii ce sustine sezutul.

Un model asemanator, in varianta unei canapele de doua locuri, l-am intalnit in cea mai incantatoare librarie pe care am vazut-o vreodata. Se afla in Budapesta si are o mica terasa unde se afla canapeaua respectiva inconjurata de palmieri in ghiveci. De vis!





Daca vreti sa transmiteti un mesaj...subtil! Si aveti la dispozitie un perete intreg pentru asta...puteti sa va jucati cu rafturile si sa le dati ce forma doriti. Stiti insa bancul cu 4x4, nu? Sa nu va mirati daca gasiti raspunsul scris cu markerul undeva mai jos pe perete :)








Fac un mic detur de la ideea de raft. Daca se intampla sa avem cateva carti preferate pe care pur si simplu le vrem asezate separat de celelalte si cu posibilitate marita de mutare dintr-o camera in alta in caz de nevoie, va propun o alta forma de stocare, care elimina cu totul varianta de raft fix pe perete si le tine pe favoritele noastre intr-un loc special...in inima noastra! :)



Sa spunem ca ne-am ales raftul. Poate a durat putin, poate nitel mai mult...am asezat si cartile in ordine alfabetica sau in functie de culori. Ce se intampla aproape intotdeauna la 30 de secunde dupa ce le-am randuit pe toate?...invariabil cade o carte. Prin urmare, ne trebuie opritoare!


Fie ca le alegem pentru camera folosita pe post de birou (imaginea 1) sau pentru camera copiilor (imaginea 2), variante sunt destul de multe pe piata, plecand de la preturi de cca 20 lei.
Imagine 1



Imagine 2






















Varianta mea preferata ramane insa cea cu rame foto. Pot fi poze din vacanta de unde ati cumparat cartea respectiva, sau din tara pe care ati vizitat-o ca urmare a unei carti pe care ati citit-o si v-a inspirat sa cumparati biletele. Oricare ar fi amintirile voastre, ramele opritoare le gasiti la magazinul Home Deco.
Acum, ca ne-am fixat si cartile si ne putem culca linistiti ca nu ne va trezi o carte cazuta in linistea noptii, va urez vise placute si o casa pe masura tuturor povestilor si romanelor pe care le-ati citit vreodata!



Niciun comentariu: